Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului
are multiple semnificaţii teologice şi spirituale pentru credincioşi greco-catolici. De
altfel, însăşi icoana Adormirii Maicii Domnului arată această taină a
primirii mamei în braţele lui Cristos, Fiul ei. În iconografie, lângă
sicriul binecuvântat cu trupul Fecioarei se află Cristos în picioare,
purtând sufletul Macii sale, ca pe un bebeluş. Acesta este gestul suprem
de reciprocitate a iubirii. Cea care L-a ţinut în braţe pe Dumnezeu,
acum odihneşte în braţele Fiului şi Stăpânului ei.
Moartea Maicii Domnului înseamnă
intrarea ei în iubirea infinită a Fiului ei, iar inima ei de mamă se
uneşte cu inima Fiului, simţind dumnezeieşte durerile lumii şi
alinându-le cu îndurarea ei. După adormire, nimeni şi nimic nu o mai
pot opri pe Maica Domnului să ajute pe toţi credincioşii. Nici timpul,
nici spaţiul, nici limitările umane, nu mai pot opri pe Maica Domnului
să fie pretutindeni în har, mângâind pe cei îndureraţi şi inspirând
Biserica Fiului ei.
Axionul sărbătorii Adormirii Maicii
Domnului vorbeşte despre această taină a prezenţei Fecioarei în inima
lumii şi în viaţa Bisericii. Cuvintele „Se biruiesc hotarele firii întru
tine Preacurată Fecioară, că naşterea fecioreşte şi moartea arvuneşte
viaţă” semnifică acest schimb dumnezeiesc între cele pământeşti şi cele
cereşti, prin iubirea Mântuitorului. Astfel, naşterea Fiului lui
Dumnezeu din ea fecioreşte firea umană şi sfinţeşte întreaga creaţie,
iar moartea ca despărţire vremelnică a sufletului de trup arvuneşte
viaţă, fiind pragul ontologic dintre vremelnicie şi veşnicie, dintre
timp şi eternitate, dintre libertate şi har. Adormirea Maicii Domnului
este aşadar o sărbătoare în care antinomia teologică a infinitului
devenit finit pentru iubirea Sa veşnică pentru noi se împleteşte cu
prezenţa permanentă a rugăciunii Maicii Domnului în viaţa lumii, până la
sfârşitul veacurilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu