sâmbătă, 26 aprilie 2008

Vinerea Mare


Evanghelia: Ioan 18,1-19,42 În timpul acela, Isus a ieşit cu ucenicii săi şi a trecut dincolo de râul Cedron, unde era o grădină în care a intrat el şi ucenicii săi. Cunoştea şi Iuda, trădătorul, acest loc, pentru că deseori Isus şi ucenicii săi se adunau acolo. Iuda a luat cu el o cohortă de soldaţi, slujitori de la arhierei şi farisei şi a venit acolo cu felinare, cu făclii şi cu arme. Isus ştiind tot ce avea să i se întâmple, le-a ieşit în întâmpinare şi i-a întrebat: "Pe cine căutaţi?" Ei au răspuns: "Pe Isus Nazarineanul". El le-a zis: "Eu sunt!" Iuda, trădătorul, era şi el cu ei. Când le-a spus "Eu sunt", ei s-au tras înapoi şi au căzut la pământ. I-a întrebat din nou: "Pe cine căutaţi?" Ei au răspuns: "Pe Isus Nazarineanul". Isus le-a spus: "V-am spus că eu sunt. Deci dacă mă căutaţi pe mine, lăsaţi-i pe aceştia să se ducă". Astfel s-a împlinit cuvântul pe care îl spusese: "Dintre cei pe care mi i-ai dat, n-am pierdut pe nici unul". Atunci Simon Petru, care avea o sabie, a scos-o, l-a lovit pe slujitorul marelui preot şi i-a tăiat urechea dreaptă. Acest slujitor se chema Malchus. Isus i-a spus lui Petru: "Bagă sabia în teacă. Nu voi bea oare paharul pe care mi l-a dat Tatăl?" Soldaţii, comandantul şi slujitorii iudeilor l-au prins pe Isus şi l-au legat. L-au dus întâi la Anna, socrul lui Caiafa, care era marele preot al acelui an. Caiafa era cel care le spusese iudeilor: "Mai bine este să moară un singur om decât tot poporul". După Isus mergeau Simon Petru şi un alt ucenic. Acest ucenic, fiind un cunoscut al marelui preot, a intrat împreună cu Isus în curtea marelui preot. Petru a rămas la poartă afară. Celălalt ucenic care se cunoştea cu marele preot a ieşit, a vorbit cu portăreasa şi l-a lăsat pe Petru înăuntru. Portăreasa i-a zis lui Petru: "Nu eşti şi tu cumva dintre ucenicii omului acestuia?" El a răspuns: "Nu sunt". ...

Niciun comentariu: