

Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului 
are multiple semnificaţii teologice şi spirituale pentru credincioşi greco-catolici. De
 altfel, însăşi icoana Adormirii Maicii Domnului arată această taină a 
primirii mamei în braţele lui Cristos, Fiul ei. În iconografie, lângă 
sicriul binecuvântat cu trupul Fecioarei se află Cristos în picioare, 
purtând sufletul Macii sale, ca pe un bebeluş. Acesta este gestul suprem
 de reciprocitate a iubirii. Cea care L-a ţinut în braţe pe Dumnezeu, 
acum odihneşte în braţele Fiului şi Stăpânului ei.
 
Moartea Maicii Domnului înseamnă 
intrarea ei în iubirea infinită a Fiului ei, iar inima ei de mamă se 
uneşte cu inima Fiului, simţind dumnezeieşte durerile lumii şi 
alinându-le cu îndurarea ei. După adormire, nimeni şi nimic nu o mai 
pot opri pe Maica Domnului să ajute pe toţi credincioşii. Nici timpul, 
nici spaţiul, nici limitările umane, nu mai pot opri pe Maica Domnului 
să fie pretutindeni în har, mângâind pe cei îndureraţi şi inspirând 
Biserica Fiului ei.


Axionul sărbătorii Adormirii Maicii 
Domnului vorbeşte despre această taină a prezenţei Fecioarei în inima 
lumii şi în viaţa Bisericii. Cuvintele „Se biruiesc hotarele firii întru
 tine Preacurată Fecioară, că naşterea fecioreşte şi moartea arvuneşte 
viaţă” semnifică acest schimb dumnezeiesc între cele pământeşti şi cele 
cereşti, prin iubirea Mântuitorului. Astfel, naşterea Fiului lui 
Dumnezeu din ea fecioreşte firea umană şi sfinţeşte întreaga creaţie, 
iar moartea ca despărţire vremelnică a sufletului de trup arvuneşte 
viaţă, fiind pragul ontologic dintre vremelnicie şi veşnicie, dintre 
timp şi eternitate, dintre libertate şi har. Adormirea Maicii Domnului 
este aşadar o sărbătoare în care antinomia teologică a infinitului 
devenit finit pentru iubirea Sa veşnică pentru noi se împleteşte cu 
prezenţa permanentă a rugăciunii Maicii Domnului în viaţa lumii, până la
 sfârşitul veacurilor.
 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu