 Sărbătoarea de azi și cadrul vieții 
noastre de credință ne confirmă adevărul că în fața lui Dumnezeu 
contează cele mici, cele disprețuite de lumea exterioară, cele fără 
putere. Maica Domnului a cărei Adormire binecuvântată sărbătorim este 
imaginea desăvârșită a nimicului omenesc folosit prin ascultare de 
lucrarea harului desăvârșit. Preasfânta Fecioară propune astfel fiecărui
 om de credinţă calea adevăratei familiarităţi cu Cristos: „mama mea şi fraţii mei, spune Domnul, sunt cei care ascultă cuvântul şi-l păzesc” (Lc. 11, 28).
 Fără rugăciune nu este cu putinţă a afla măsura vieţii cu Isus şi 
continua mărturia a binelui în lume – apartenenţa şi familiaritatea cu 
Dumnezeu. Dumnezeu Însuși ne cere acel puțin pe care numai noi i-l putem
 oferi, membre ale aceluiași trup: la bucurie, dar și la necaz. Restul e
 har, iar viața o va confirma chiar dacă pentru unii poate va fi mult 
prea târziu.
Sărbătoarea de azi și cadrul vieții 
noastre de credință ne confirmă adevărul că în fața lui Dumnezeu 
contează cele mici, cele disprețuite de lumea exterioară, cele fără 
putere. Maica Domnului a cărei Adormire binecuvântată sărbătorim este 
imaginea desăvârșită a nimicului omenesc folosit prin ascultare de 
lucrarea harului desăvârșit. Preasfânta Fecioară propune astfel fiecărui
 om de credinţă calea adevăratei familiarităţi cu Cristos: „mama mea şi fraţii mei, spune Domnul, sunt cei care ascultă cuvântul şi-l păzesc” (Lc. 11, 28).
 Fără rugăciune nu este cu putinţă a afla măsura vieţii cu Isus şi 
continua mărturia a binelui în lume – apartenenţa şi familiaritatea cu 
Dumnezeu. Dumnezeu Însuși ne cere acel puțin pe care numai noi i-l putem
 oferi, membre ale aceluiași trup: la bucurie, dar și la necaz. Restul e
 har, iar viața o va confirma chiar dacă pentru unii poate va fi mult 
prea târziu.
Măsura Domnului sunt așadar lucrurile cele mici: „Pe cei flămânzi i-a umplut de bunătăți, pe cei bogați i-a scos afară deșerți”(Lc. 1, 53).
 Din cele mici ne aflăm mântuirea, dar ne și putem expune pierzării. 
Copilăria interioară a Maicii Sfinte nu ne face să fim naivi față de 
voia Cerului, ci ne îndeamnă la acea încredințare care ni-l aduce pe 
Dumnezeul cel adevărat în viață nu pe cel pe care l-am forjat noi după 
metehnele sau interesele noastre. Nu e simplu să acceptăm un Prunc 
neputincios înfășurat în iesle, un Dumnezeu care să poată fi batjocorit,
 maltratat, pus pe cruce și omorât fără ezitare tocmai de cei care 
primesc astfel invitația de a intra pe ușa mântuirii. Nu e simplu să 
credem acestui fel al Tatălui de a veni la inima noastră fiindcă ne 
scandalizează prin forța slăbiciunii și a lucrurilor aparent fără 
însemnătate pe care nu numai Sfânta Fecioară, dar și Isus însuși le-a 
ales în mod voit.
„Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea încât l-a dat pe Fiul său pentru noi”
 – ne spune adesea Scriptura. Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea încât 
i-a mai dat omenirii și o Maică astfel ca în Crucea vieții să ne simțim 
cu adevărat înrădăcinați în Cristos. De aceea Preacurata ne spune și azi
 că împărtășirea cu Domnul nu e făcută din calcule, ci din dragoste. 
Numai dragostea întăreşte mărturia unui crez. Această dragoste oferă 
forţă chiar şi celui prigonit să ierte toate pentru Înviere.
Maica Domnului a ştiut să depăşească 
prin har contradicția dintre acțiune, rugăciune și  atenția pentru harul
 prezentului. Acest conflict este ilustrat nu numai în exemplul celor 
două surori ale lui Lazăr din Evanghelia de azi, dar şi în viaţa 
fiecăruia dintre noi. Încredințând lui Dumnezeu fiinţa şi viaţa sa, 
Maica Domnului a fost cuprinsă de har, putând astfel să facă din voinţa 
cerului lumina ei pentru viaţă. Elogiul pe care Isus îl primeşte de la 
femeia din popor, impresionată ca şi ceilalţi prezenţi, o aduce în 
lumină pe Născătoarea de Dumnezeu, dar nu într-o variantă umană, 
mondenă, ci profundă, teologică fiindcă fericirea Maicii Sfinte e 
compusă din primirea Cuvântului dumnezeiesc, păzirea lui şi a împlinirii
 sale. Așa cum ar trebui să fie pentru noi dacă am ține la statutul de 
creștini adevărați și, nu în ultimul rând, la poziția de membri ai 
Bisericii Greco-Catolice.
Am constatat împreună că Maria propune fiecărui om de credinţă calea familiarităţii cu Cristos: „mama mea şi fraţii mei, spune Domnul, sunt cei care ascultă cuvântul şi-l păzesc (Lc. 11, 28)”.
 Pentru creştini la rândul lor, fără  rugăciunea statornică nu e cu 
putinţă a afla măsura vieţii şi a continua mărturia binelui în lume – 
adică apartenenţa şi familiaritatea cu Dumnezeu. Adică măsura lucrurilor
 mici, neînsemnate dar care compun fără greș planul ceresc, iată, în 
smerenie!
 


 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu